Sunday 3 February 2013

negara sinetron


as salam  tuan2 puan2 datin2 tansri2 dan artis2 yang sedang membaca... *bajet ko nye blog hottt sgt la! haha

entry mlm nie xmau citer sal e-day sbb gamba xdpt lgi dri fotogrfe so len ari la punye crita eh, kalo semua nk tauk ari nie, xde la modal nk b'crita..hehe lgpun skali harung je nti aku upload :)

okk back to essay..
korang tau kan aritue aku g negara burung garuda, itupon kalo korang amik tau pkembangan aku la..haha 
ikotkan ati aku nk terus citer smpai sana je tp xpe aku baik ati mlm nie :)

tiket flight aku kol 10.10pm, then kakak aku nye awal dlm kol 8pm, disbbkan kiteorg berlainan flight, kiteorg gerak kol 12pm untuk menginap skjp kt rumah mrFH kt putrajaya, sbb rumah die xjauh nk ke lcct. lgpon keta kiteorg semua parking kt sana, die antar je nti. senang n mudah kan? :P hahaa thankz dear susah payahh tolong antar kn, tp xpe kn sbb da dpt ole2 :D
time kiteorg nk checkin tue agak risau sikit la, smpai aku xmkn2 dok pikirr hal nie *even lapa tahap gile babi al mklom org xpenah nek flight gabra len mcm sikit, mak ayah aku dok syiokk je melahap xbenti ,yela dieorg xuruskan ..yg urus aku nie hah =___=' adoiiiii serabott otak, smpai la kt gate nak nek flight tue, gile kentang xley da aku nk duk diam, kehulu ke hilir tgk cmne gaya nk nek burung besi tue..huhu 
pastu tetiba ade announcement ckp gate da bukak..alhamdulillah akhirnye dpt jgk dudok kt ats flight yg betol.padahal nek flight nie bkn susah mana pon juz tgu kt gate je pon! mcm nek bus kt TBS tue jgk!! adoiii sama ok.. hahaha cume yg leceh nek flight nie kene tgu awal sejam sebelom pastu nk checkin beg bagai..byk prosedur. tue la alkisah nye sblom berangkatt

da smpai....
aku xigt nama airport *sila tgk kt gmba  dieorg tp gile xlawa !bkn nk ngutuk ke ape *wlopon da ckp. toilet hancing okey! aku da rasa mcm landing kt pekan zombi .lebih kurang la. gelap gulita dari ats pon nmpak lampu oren yg mentol tue je, tp gile padat negara dieorg nie, mmg betol la blaja geografi dulu. sampai sana kiteorg disambot dgn pak supir! tau supir tue ape?? kire mcm tukang drebar la. so terus ke blik hotel yg xbape nk hotel tu! ok nk terus komen sal hotel plak.. kalo kt malaysia aku xtau nk kasi bape bintang, myb xde bintang kot! luar punye lawaa, mcm ala2 resort, masuk dlm masyallah *tepok dahi.. nie bilik ke stor?? dpt anda bygkan? da flash jamban rosakk, katil berhabokk, dinding tekopek2..xkesah lagi, yg geram setiap ari xde service bilik ok! kalo 4 ari ko dok situ, tuala yg ko pakai tue xkan ditukar2 nyeee..bilik pon xkan di kemas! akibat geramm yg membuak2, aku g curi towel kt dobi hotel! g lantak la kan, xkan nk pakai towel yg sama. dah la bayar mahal rm100 lebih semalam! gile x? kt mlysia hotel bajet pon rm50-80 tau, lagi cun! mentang2 sana byk plancong dtg, ko nk cekik darah plak! nyirapp
da tentu2 aku reject n kalo boley xnk org dok hotel ko tue, layanan pon xmesra alam!

hari pertama : lokasi pasar baru
 awal2 lagi da buat pelaboran duitt!  nie adalah tmpat pling femes utk membazirkan duit spesel org m'sia ! so tolong bwk duit yg byk k..tp aku bermodalkan rm160 bersamaa 500ribu rupee ,je da boley dapat smpai 8barang! byk kan? mak aku tukar 1k xsilap, punye berkepol duit die jah! bape juta entah, bkn main lebarr lgi senyum bajet jutawan lewtewww. balik mlysia muke nk sememeh jutawan muflis ..haha 
actly kt pasar baru mmg byk giler la kain sulam,kain manik, lace, kain batik/pelekat, telekung! 
pendek citer , sgla yg kt m'sia tue semuanye dari sini! sila percaya! if korang penah serve kt on9 or mana2 kedai lah kn, arga baju sulam dekat rm60 keatas! tp kt sana boley dpt rm30-60 je ok! sama jgk ngn telekong! mmg ley jadi giler cuci mata je tew, belom lagi bekepok poket nie ngn duit, mmg licin la aku sapu. aku suggest pd b2b yg nk kawin kn boleh la memborang telekong sbgai hantaran! mmg cntikkk nokkk, mcm2 design sulaman yg xkan ade kt m'sia pon ade kt sana, kaler xpyh story la berlambak. kalo ade pon kt m'sia myb dekat rm130 ke atsss .. rugii jah rugiiii xbeli..haha
nie gmba dari ats pasar baru sila jgn konfious eh..nie kt indon bkn arab


  nmpak x padat kn?? ok, gunung kt ujung tue nmpak?? seyes sejuk gile! xpayah nk g korea ke amerika ke ,kt sini pon da cejukk giler, yg beza xde snow jela! hehe yg nk puji kt country nie kn die punye environment wowww sejuk n nyaman nyah oii! wlopon byk keta, moto bagai, tp asap dieorg tue xjejas kn udara pon, xmcm genting cmeron ,mmg sejuk tp tgh ari da rase cahaya matahari pastu still rase mcm xbape nk nyaman! beza plak kt indon nie pagi petang mlm sejuk, pendek citer susah nk jumpa matari! dan paling penting susah jgk jumpa lalatt! eh betoll nie, aku penah tgk dieorg logok smpah tepi jalan tp xde lalattt aw! kalo tmpt kite nie lalat tue mesti da membuncittt -,-' so aku agak jakun sikit kt sana bile nmpak lalat..
tue la al kesah lalat dn sampah.. hahaha


nie bkn toko jamu k! nie toko jeans..means femes ngn org m'sia yg gile kn jeans ori mcm levis, hardrock ..sila laburkan duit anda ;) haha kt sini aku juz beli sepasang je tue pon mr FH punye, die bg duit pastu mintak beli..ntah pape ntah siku buruk -,-

 
kedai lace yg femes kt pasar baru


untuk hari first n kedua mmg byk g tempat Factory outlet, giler penat..sbb tempat soping dieorg nie xbyk mall, so dieorg buat kedai baju mcm lot umah teres/bglo tue ,mmg jauh la nk menapak satu2 kn..so aku pon da abis duit, mengulit mimpi je la dlm van -,-

utk ari ketiga kiteorg g gunung berapiii ! ok aku nk remind kembali, if u allz nk g sana dipersilakan, tp diingatkan sila pakai bju sweater yg gile2 tebal eh! sbb sejuk yg teramat akan bisa membuat dirimu mati kesejukkan deh..betoll nie bkn cobaan lagi da, nama je gunung berapi, tp xpanas..melainkan kowang terjun dlm kawah -,-

kawah nie ade legend tersendri ~ alkisah nye ade seorg mak nie die da buang anak die time kecik2 lagik, then bile besar anak die g belayar pastu terjumpa mak die then jato cintaa *mcm xde pompuan lain ko nk rembat ,yg tua jgk jdi pilihan 
actly die xtau tue mak die, tp mak die tau itu adalah anak die yg dulu die buang, pastu ank die ajak mak die kawin..disebbkan mak die xnk ank die kecewa,n nk tolak lamaran tersebut, mak die buat satu syarat iaitu lelaki tersebut mesti buat sampan besar2 mcm cruise tue dalam masa bape jam entah..then akhirnye si laki nie xdpt siapkan pon, juz dpt buat separuh, d'sbbkan frust menonggeng die g sepak perahu tue pastu perahu tue terbalikkk then jadi la gunung tangkuban perahu..tangkuban tue makna nye 'terbalik'
*dlm gmba kt atas xnmpak bentuk perahu yg terbalik sbb kabus terlalu tebal, so aku plak yg frust mcm nk sepak gunung tue..haha
gmba penulis harusss n wajib diletakan ..keke

view dri atas, yg berbumbung tue kedai2 cdrahatii..murahhh, tshirt bandung rm6 je ! kalo kt m'sia tshirt ade tulis melaka /kl ke ape, da arga rm10 ++ so aku rembat 2pasang..hehe
sape ckp mak aku xbergaya..nah tgk pandai wt piss tanpa disuruh okey! haha


dlm sejuk2 nie, best gila melantak tahu panas! oooh lupe nk kasi tau, kt bandung mmg paling terbaikk kalo nk mkn tahu segar n lembut! mmg jarang ade kt m'sia yg ade pon kt chowkit, tue pon org2 die jgk yg jual..merata2 tempat kt bandung org jual tahu, patotla manusia kt sana kulit bersih licin gebu je
sgt lembut tau tahu die..if korang xsuke tahu, cube la skali beli kat sana mkn panas2 tahu goreng tue, walawehh sedap beb! smpai skg aku terliur tau ..xnmpak ke gmba aku tgh mghayati tue??

 aku xphm nape gmba nie jadi mcm nie -,- geram betol da byk kali upload..gilooo
ok gmba nie menceritakan kakak nie jual jagung bakar dlm sejuk kt atas gunung..haha
sedapp ..mkn panas2..actly gunung tangkuban nie mmg besar gile kalo nk terjah, aku pon xabis terjah, kt blah ats2 tue ade tempah rebus telor n kaki..tp kiteorg xpegi sbb bwk bdk kecik penatt..da lah sweater xbwk, so sejuk teramat ! nie semua salah c supir tue bkn nk bgtau awal2!

ok kt bwh nie gmba bdk skola melepak ,aku pon konfuse ngn dieorg nie ntah time rest ke balik ke..mcm xde disiplin, baju rambut? alahaiiii tp kekdg2 kesian tgk laaa sendirik ,cukup la gmba menceritakan ..mcm mana korang tgk dlm sinetron mcm tue la pakaian dieorg, sbb dieorg nie byk stage, so mcm2 uniform ade, aku pun ley pusing tgk..


 nie adalah c supirr yg gile dan gatal ! -.-'
setiap jln ade pompuan semua die ngorat, xkesah la kan
tp kdg2 die mnggatal ngn aku tue, yg menyirap tue! geli jah , dpn makbapak aku selambe die je nk pegang2! rase nk sepak pon ade..


lokasi seterusnye tmpat mkn!
kt sana mmg aku xbape nk mkn, sbb xbape nk kene ngn selere, tp ok jgk la.. mmg byk masakan minang kt sana :)
ce tgk gmba bwh nie plak THE STONE CAFE sgt awesome n romantic :D terletak kt nun atas gunung so view  ley nmpak seluruh bandung ..mkn smbil nikmati udara yg nyaman n sejukk
arga mknan stat rm20 ke atas, tp rase mcm biasa je.. standart la kalo g tempat2 mcm gini
nk tgk lagi view??? nahh ..

siap ade live band tau! so jgn risau anda xkan termuntah time mkn,sbb pnyanyi die vokal sedap lagi ensem !
yg spesel nye tmpat mkn die kt pondok, so kastemer boley pilih nk dok kt mana2 pon, mcmm kiteorg blagak sikit nk dok pondok pling tggi bajet nk mkn smbil tgk view. last2 mak aku gayat! ngeh3


cntik kan ? ;) nti nk bwk incik tunang plak dtg, tp time tue da jadi cik somi :P



ok..udah habis ayuhh pulang yukkk.. haha

smpai sini jela eh aku punye entry ..actly byk lgi nk b'cerita tp kang kowang muntah plak ..haha
lgpun byk gmba ade ngn kakak kite, so xboley nk upload..so yg ini je ade.. :)

*skdr ikot mud je nie menulis


No comments: