Wednesday 6 February 2013

pencuci muka~blup blup

as salam korang.. arinie nk share sikit produk.
antara produk yg aku pakai time skola smpai la skg ! ce tgk bape brand da aku penah  tempek!hahaha
setia x?? sbb tue la muke nie da tepuuuu... ngeh3 actly aku nie mmg jenis xsetia ngn produk, pantang nmpak iklan gadis molek2 terus nk beli.. if xabis gune pon, aku akn terus buang then next month tetap beli! * jgn wt pangai setan cmnie! membazirrrrrrrrr

1.    dove
           2.     fair n lovely
3.     safi
     4.      ponds
             5.      sendayu tggi
            6.       temulawak
             7.     mustika ratu
 8.   syurah
  9.    garnier
10.     olay
   11.    alaisyah
           12.     clean&clear
     13.     shahirah
       14.    miracle tab
      15.     safi rania
     16.      d'herbs
      17.     skinfood
       18.     anugerah
        19.     tia amelia

if korang prasan semua produk yg aku guna dri arga murah smpai la yg agak mahal sikit ..sbb ape?? sbb time skolah xde duit! hahaha so tue paling mampu la..then bile da menengah curi2 kakak aku nye, ape die pakai aku kene pakai..xbest kan ?? =___=' sbb xsyok la xde  privacy sendiri .. bile menengah da up mean mcm form 4 cmtue hah, da jdi anak dara so nk melaram hak sendiri la kan, so mule la taktik mengendeng kt mak ^_^ tp da xingt yg mana dulu pakai...tp yg first produk aku pakai dove! sbb time tue kt skola rendah aku kn, dove buat promotion. bace punye baca tgk kandungan susu,so pakat beli nk cerahkan kulit ! huahua *kalo da rentung, rentung jgk. time tue rm6 jek :) kalo dulu aku xde la nk jaga sgt muke nie, g lantak la kan itam ke rentung ke ape, sbb xde pulak istilah nk mengedik , tgk laki pon xselera time tue * mcm laki selera tgk ko! hahaha  lgpun ngah buzy bersukan, xmenyempat nk putih, da rentung balik di baham mataharii.. -.-
pastu stat form 4 tue la, mcm nk jadi wanita sejatiiiii, pakai itu ini, jalan pon ala2 model xhingat, siap berangan nk jdi PRAMUGARi jahhh oiiii. so kecantikan tue la kene jaga. last2 xjadik jgk..hehe 
hah... skg kalo tgk arga produk pon da menaik tue maknenye aku da keje partime so boley la beli brg mahal sikit ..tp ade yg duit mr FH jgk! HAHAA  modal aku kalo nk pujuk' nk bini cantik x' ??  nti dpt la..kekee

the best result antara2 produk nie adalah MIRACLE TAB! ^_^
aku xcontinue pakai sbb mahal teramat sabun je rm70
die nye toner je rm80 ,actly byk lgi produk die tp aku pkai yg nie je, wlopon mahal tp ley tahan 6bulan aw, ngam2. so aku akn continue balik bende alah nie pas keje la ye .. hehe
first aku kenal produk nie dekat c irine nadia marcellow yg bloger tue, tp aku xbeli kt die, aku beli kt org lain, tp arga sama je kt mana2 dealer pon. :)

so skg aku meneruskan produk tia amelia, baru je beli..tp mcm xsesuai plak ngn kulit..kulit aku jdi mengelupas dan kering yang teramat smpai jadi kedut kt bwh mata.. :'( disebbkan da beli, teruskan jgk, tp still pakai krim shahirah..produk nie pon bagus, murah plak tue.. Sbb ape aku kata SHAHIRAH bagus? dulu aku penah beli produk yg xde brand tau, masa tue kolej aku tgh wt karnival, then terlalu taksub ngn kakak nie promote, aku pon g la beli smpai arga rm30 xsilap.. aku pakai selama smgu terus muke aku jdi burn!! aku xtipu nie!! terbakar kulit, hitam, mengelupas! seyes malu nk g class..smpai masuk class ramai  dok tegur 'asal muke ko gelap nie'! smpai mcm tue skali .. *dah la muke aku mmg gelap, tambah kesan tue plak lagi la gelap.. balik umah, kene smash ngn mak aku skali, beli bende xhingat! *padan la muke
xcukup ngn tue! aku g selayang mall ade kedai jamu nie , nk tye produk yg boleh pulihkan muke kn, pastu tetiba makcik nie smash aku tau!!! die ckp' tue la ko gatal pakai' muke da elok gatal sgt' eeeehhhh makcik nie aku kastemer la, ko nk marah2 aku tukar produk pehal! nk jual ke xnk! mcm2 makcik tue bebel siap nk marah2 plak tue..ntah pape ntah! dari nk beli terus xjadik beli! 
last2 aku try pkai shahirah balik skrub n cream! alhamdulillah xlama lepas tue muke kite kembali sehat semula..

shahirah adalah penyelamat .
 bajet kalo mahal perubahan mesti lebih extrem, last2 hamikk.. .
skg aku tau, yg muke aku nie sesuai ngn produk murah je, yg mahal sensetif. -,-'
so kesimpulan jgn terlalu obsessed sgt nk kulit putih!!!!
the end

tiimeksih membaca..

No comments: