Sunday 29 July 2012

serve 4 e-day

aslkm.. my luvlyblogerz...:)

kowang penah tpikir x yg kowang akan b'tunang??
kowang akn kawin??
kowang akn jdi ibu??
kowang akn jdi nenek pas tue??
 igt senang ke??? dan kowang akn pening gilerrr nk buat alah nie ..apepun itu lerr impian aku time kecik2, bkn main gedik lgi main mak2 bagai, men kawin2, skg bile da nk tiba masa tue ,bkn main cuak lgiii...cuak2 pown sonokkkk...hahahaha..alaaa,kowang xpyh nk gelak sgt la, bkn xtau, kowang pown penah jgk, ntah2 lgi teruk siap men pregnant2 lagiii...letak bantal dlm perottt, pastuu terannnnn...arghhh ahhh ahhh (mcm tue la bunyi nye) hahaha =P
kalo di pikirin xsgka umo yg ala2 mude gitueess ,akn ku abis masa b'sama suami t'cintessss...ahakzzz best sgttt:D  (GEDIX TAHAP DEWA)

ermmm da abisss pengenalan, skang masuk plot penting yg nk aku smpaikan plak, walopon xde mengena ngn ape yg aku tulis kt ats tue, tp skdr nk share2 je sbb xde ayat..hek3..dan xkisah la awak2 semua baca ke x, tp aku nk bgtau nie yg kite da setle kn 1 bende yg sgt kusut kn pale hotak nie! mcm nie citernye, akhirnya kite da dpt jgk designer/tailor utk dress e-day nti! hehe
alhamdulillah, akhirnya jumpa jgk Menab..bkn senang nk suwuh org buatkan dress, tailor tue mmg da blambak..tp nk cari yg b'baloi2 tue sgt laaaa susah +___+'  rase perlu wt smyg istikarah x?? hehe  ermm buat mase nie da jumpa 2tailor , wan azlan zainurin couture or aisyahermosa butik ..ermm tersgt konpius la, nk cari yg betol2 puaskan ati, yela nk buat da lah beratus, kalo xsedap pakai, nti x ke disedekahkan kpd tong hitam yg berdekatan -,- so be careful abrina dlm bab pemilihan nie (monolog diriActly da byk da aku serve butik2 dlm tenet utk wt tempahan dress nie last2 aku t'tarik ngn 2butik nie..mule2 tue, kononnye nk cari kain sendiri, pastu nk kene cari tailor pulak, pastu nk g cari org buat beading bagai lagi, x ke banyak keje tue! pikir2 balik..beli kain je da nk dekat rm100, upah jait dah around rm150, pastu nk beading liplapliplap lagi mesti la nk glemer kn?? da kene rm250-300 ..ermm lebih kurang bajet rm500-rm600 shaja kt bajuuuu! aiiisemen, nie baru e-day wehh.. nk jimat punye pasai mcm tue la pembentangan bajet 2012 ! sebelom nk terus story tue meh sini aku nk tunjuk list butik/tailor yg aku da serve!! hehe
  1. butik aisyahermosa
  2. wan azlan zainurin couture
  3. jahitan sara
  4. normizal zainal tailor
  5. beads passion couture
  6. ning collection
  7. ayunnisa rahman ( blogger)
  8. decharisma couture 
  9. fizadtouch wedding glore
  10. rahim simon butik
  11. zattera apparel
  12. sofiana design wedding couture
  13. senitron vision
  14. ijab kabul butik
  15. serina nur aisya butik shah alam
  16. mas andaman pengantin
  17. hariz zakwan
  18. issyaz weding interprise
  19. ummiriaz collection 
  20. butik pengantin iris 
byk x?? xsgt kan ???btw, ade lgi sbnarnye tmpat serve baju2 nie, tp yg nie je igt ;) hehe nti kalo igt kite + lagiii okeyssss...

teruskan dgn story mory~
 1st aku mmg nk antar kt sis nie name die kak sara ,die mmg amik tempahan jait baju,n aku penah discus ngn die,so overall die kate ok, pastu aku antar mcj kt inbox n contoh design yg aku nk ,terus die xreply dah! ooohh sgt frust  =,= tell me! tell mee! y ?? u do dis too me????damnnn! hate u..(hehe mcm ape ntah) ok.foget. aku terus bwk ati laraaa nie g cari lain punye olang sampai la jodoh ku bertemu dgn wan azlan couture tgh buat promotion bln ramadhan nokkk, aku terus chat n bagi bajet! huu senang citer, senang keje..die suwuh juz dtg kedai amik ukuran bdn je! n his said no problem wit mybuget tue ^__^
 so mule2 aku da yakin sgt da nie, nk amik ngn die,siap mintak no akaun bagai nk book baju punye pasal!!! cpt2 suwuh mr.FH bankin kan!! 

pastuuuu hari2 berikot nye~~ waittt abg! jgn book dlu! syg jumpa tempat lain yg lebih ok! (okkk~ mr FH sgt tension dgn aku)  kejap nk ,kejap xnk.. ngeh3

Second tailor aku jumpa aisyahermosa butik,yg nie aku saja bagi bajet low dari butik 1st aku jumpa, ternyata die boley buat bajet tue..so aku patot wt ape??senyum lebar la,kn, xkan nk wt muke toyee mcm nie plak kn (-,-) tolak rezki namenye nti..hehe  
~tgk contoh2 dress yg die buat pown sgt gojes n notbad la ^_^ so beter amik kt die kot??? ermmm yakin! die la yg terpilih sbgai org bertuah utk mendesign kan baju tuan hamba nti!hahakuikui(gelak setan)..btw sis nie pown, boley wt shawl utk mach kn ngn baju, so xperlu ku kuatiri lagi ...hanya tgu kuarkan duitt shj dong -..-' so wait la ye dress e-day yg simple bakal kite update tue :) insyallah mudah2an..

jappppp...nk selitkan jgk gmba inspired dress ..hehehe
ok yg nie aku baru je g copy dri butik pengantin iris, sgt mjadis pujaan dgn kalers nye uollzzz..lgi satu, ce tgk tudung die!!! oooo sgt memikattt comel+sweet je sulaman n combination kaler..inspired! ;)

yg nie credit by dwen raha kuala lumpur butik, design2 die cntik :).. penah serve jgk yg nie, 1 set skali veil bagai rm650.. material semua dieorg sediakan, bg aku not bad la... mule2 nk amik jgk kt sni...tp ati t'paut kt butik lain plak..pikir2,mls plak.. gedik kan ??? @_@ haha




sgt sweeeeetttt kot wt patern mcm nie !! pastu letak reben kan kan?? ermm simple je,pastu beading sikit...  :)
asalnye baju nie aku nk buat baju raya! tp sadisnya da abis sgt limited die punye design! arga pown not ok, xsilap rm179 ..im right?? tp yg sure bwh rm200 ! baju2 kt butik nie mmg merambangkan mata.. butik nie ade kt area bangi, kowang ley la g serbu ye :D  actly ade jgk jual cra on9 tp mcm xpuas la,beter g tgk sendiri..kasi borong ..kikikiki

yg nie mini kurung moden,ade sikit flowy kt baju :) nmpak lebih manja gitueee, pasti terpikat c uda dan dara..hahaha werkkk :P.. nmpak la mcm ala2 dress+kurungmoden, same jgk mcm gmba kt bwh nie :D


ok yg nie plak b'kenan sbb kt bahu tue ade skit puff,pastu de end skirt ade flowy :)design by yasalma butik..muslimah punye fesyen, aritue bru je masuk WANITA HARI INI ;) grab 1cepattt...hehe





aclty ade byk lgiii inspired dress yg aku save kt lappy tp sikit2 sudah la kn upload :) bgi kowang yg bkenan design mcm nie ley la g butik dieorg,kt pic baju tue ade t'tera name butik..



makeup2..lai lai laii..hek3

Setleeeeee part baju! now part  makeup plak???sape kah yg bakal memegang dn menyentuh kulit muke aku yg gebu halus lagi suci nti??hahaha masih menjadi persoalan lagi..kes nie pon da lame aku cari n siasat ,MUA mana yg layak, tp yg berkenan semuanya rm 300++ utk sesi tunang! giler kan?? tp nie ok lagiiii la ,xkisah sgt, standart la bg aku..sbb  mmg  b'baloi, cntik kot pastu sgt gloww..yg sgt amazing kn lgi bile aku penah serve makeup tunang rate rm500-600..terus aku xreply inbox dieorg..hahaha kejutan arga namenye! OMG makcik kayo jela dpt makeup mcm tu, actly xde la cntik mane pown dieorg makeup, cantik lgi yg mkeup yg around rm300+ ..huhu aku rase kn da naik khatam tau aku study bab2 pakej wedding nie ,mcm2 aku tye.. xkisah la kn ,tue kn mmg hak klien nk tau ~even lmbat lgi..kikiki so pasal makeup2 nie rasenye xperlu la aku cari beratus beraban kot,tocup sendri pown da ok! tp...mane boleh!!! aku nk org lain jgk tocupkannn..hahaa lgpun da jmpa da sis iedawati touch yg bakal ku pilih.. siap da book da pown :p
sbb xnk jdi cm ritue lgiii :(  nk amik butik perkahwinan ke qaseh tp da full date ~~ MELEPASss

theme??
 ohoiiii awak2 skalian suggest kn pd sya kaler apakah yg sgt sesuai dgn ini kaler kulit -..- nie mslah besar !waitttt...kaler blue xnk ade lam list ok! xminattt ..sbb??msih xdpt kenalpasti .myb kaler tue buat aku lagi itam kot, prasan aku la.. aclty mmg aku da minat pastel kaler, so dlm otak nie da mmg set kaler baby pink or dutchpink adalah wajib! so encik FH xlayak untuk menolaknya!hahahaa tp jgn risauu,jgn kuatir,kaler lain still ader, myb coklat myb jgk baby yelow! nga~~~ cmpuran kaler yg sgt lembutt ;) so mcm mane? pink coklat?? pink+baby yeloww?? hehe itu kene decide ngn mysis! sbb die pantang diketepikan, die akn jdi org kuat dlm event nie! -,- dan aku msih usahakan mencari bakal2 sponsor yeee..jimat2..hahhaa mase nie la sape nk b'bakti dpersilakann~weeeeeee ^_*


~wlopon agak terabor ayat perengan n jln citer ..tp tue la yg aku nk smpaikan.. timekasih kerana peninggkan pale anda dgn bace sya punce essay nie:D 



                                                                                                           be continue... ^__^





No comments: