Friday 17 May 2013

PENIPUUU YG XTAU NK MENIPU

helooo ladiessssnyteee..ahakkk

as salam...

utk entry mlm nie xde ape yg penting selain mendengar cik aby membebel!!
ok label utk mlm nie adelah 'penipuu yg nk menipu' pelik x bunyik die??? hahaha

ermm cmne aku nk stat eh..padahal citernye xrumit n pjg mana pon..:P
 never mind, lets i talk ok.. plezz bersabar..

waittt! wait!! disebabkan lgu nie terlalu sayu sila bca dgn nada sedih walopon ayat dlm keadaan bengang ok! haha

td.. aku terbuka satu tailor nie kt mukebuku myb die ade butik or jait kt rumah,its ok la xbape nk penting pon.. then aku terjumpa ade 1 dress nie kt salah satu album die yg musykil mcm penah aku tgk!! al mklom   jenis kaki serve kn.. da bertaun aku menggali designer2 kt mlysia nie uollzz so xpyh nk menipu la kan..igt punye igt, baru aku tau ,tue dress ARMA COUTURE..tp yg pelik tue die tag kt gmba tue org lain, tp pemakai nye org lain... apakah ini satu penipuan pertama?? memberi kekeliruan pada klien? ok first mmg la die xckp or letak watermark nma butik die, tp yg jadi masalah bile org tye die xnk explain ok! dah la pulak tue ramai plak clien yg mmg xtau asal usul dress tue terus suwuh pm n nk boking..kesiannn -,-
before tue aku nk kepastian tau mana tau, baju tue milik die ke ape, then aku bkak blog ARMA ermm mmg sah bukan org tue yg punye tp ahmad albab yg punya!! hahahaa ok ,xlawak..

teruskan...

patotla aku pelik je, if korang perhatikan dress bwh nie , korang boley tau material die nmpak berat n mahal okey!jaitan terperinci lagiiiiii... berbanding dress kt kedai die yg ala2 je tue..bkn nk kutuk dienye bakat tp if bukan hak ko, jgn nk memandai bajet hak ko,  kesian org lain tertipu!!!!!

myb die boley buat sama design dgn arma couture tp klien igt mmg baju tue da ade dgn die, org lain xtau die akn buat baru, so kualiti n keselesaan itu xkan sama!


 so  bermula adegan aku:


aku: baju nie sis buat sewa ke?? sbb sya cri dress nikah

butik: ye...nak pakai bila ye... ( padahal xde pon ngn die tp ckp 'ye' )

aku : 20disember sis 

butik : oo..blh book dulu...klu nak buat baru pun boleh juga... (myb die suwuh aku boking mcm klien die yg tertipu tu utk die jait baru )

aku: sewa p shja brpa sis?

butik : 350jerrr

aku: baju nie mmg ade kt butik sis ke? kalo ade esk or lusa sya nk dtg tgk baju dulu boley x?

butik: oo.. xde kt butik.. ada wedding bj tu pd customer lg sbnarnya.. buat baru xnk ke (ooo aku nk dtg butik, bru ko ckp xde, ckp ade kt kastemer plak tue!!  padahal mmg xde ngn ko pon! sbb bukan ko punye!! )

aku : kalo ade kt butik bgtau ye sis, sbb sya nk sewa je ( nk gelak rasenye sbb slh org la ko nk tipu)

butik: ok noted (dgr aku ckp nk sewa je terus ckp noted utk matikan perbualan ! sbnarnye die nie nk org order baru je! )
apepunye pangai la nie.. so berwaspada lah anda ye, jgn terus cekam je, serve2 dulu, sbb hal nie byk da jadi, bukan hasil keje die tp mengaku die punye..biasa la tue bisnes2 nie.. kastemer kene bijak menilai ..kalo rase was2, pegi ckp nk tgk baju dulu, jgn boking by on9 ye dear.. melainkan mmg butik or designer yg da boley dipercayai..
mcm kes nie, aku tgk org nie baru nk buat bisnes ala2 je, jaitan pon biasa2 je tp nk letak baju tetiba tiptop..da la org tye tue kot nk bgtau 'yg nie arma couture punye akak juz letak sbgai contoh' 
..terusterang n jujur la kan..



ITU SJE BEBELAN MLM NIE..sekian timeksih




No comments: