Tuesday 22 October 2013

diploma done!

As salam ... Alhamdulillah bersyukur tersangat2... rase nk cium semua orang! specially my parent! also cik tunang!! upsss xboley lagi!! hahaha

3tahun membanting tulang di kolej universiti islam melaka dengan memegang diploma kaunseling psikologi dari taun 2010 smpai la skg 2013 untuk dptkan segulung diploma! yeahh!  im done! betol orang ckp tanpa usaha dan keyakinan mustahil kite akan dapat ape yg kite nak. xde bende yang jatuh depan mata dik non.. nk hidup didunia ni ofcoz usaha penting, berdikari n confident level kene tinggi walopon dlm hati gempa bumi sedang blaku! hahaha 
Sumpah aku terasa bangga amik  kos nie! sbb xsemua org peluang blaja bende alah nie, xsemua org tau ape yg kite blaja skg! but.. kite tau!
 so jom la blagak sikit, hahaha blagak bukan la terlalu menunjuk, mean bile kite ade ilmu, kite bgtau org yg xtau! itu kan baguss.. xlaa, kite terpinga2 kan bile org cerita sumting, coz kite pon ade sum topik yang kite tahu.. ok guys?? 
 btw.. ade tips sikit nk kasi tau.. utk korang nk senang ingat time hafal or time study ke ape ke kan.. cube set kt fikiran korang, yang blaja bkn utk exam! blaja utk nk dptkan sesuatu yg korang xtau..insyallah gerenti ingat sbb kite akan try fahamkan, dn bkn menghafal.. aku pon xla pandai sangat, tapi setiap kali nk exam aku akan try cmtue la, sbb aku nie muke study last minute!hehe

Ermm pejam celik pejam tercelik2, da smpai da masanye utk berpisah dgn member2 lecterer n everyting kt kolej cafe, fakulti, rumsis ,padang stadium (perlu ke?) dll.. yang paling penting aku da xde tempat nk GOSIP!! T_T oohhh terasa sangat..kt mana lagi aku nk share citer2 produk, mkn2, fashion2 nie??
 im alone now..
Tapi... hidup kene teruskan, perjalanan masih jauh gurl.. sape ckp perpisahan tue berakhir?? still boley jumpa..melainkan perpisahan roh dan jasad je xmungkin kite ketemu lagi. thankz guys make me be your frenzz T_T mustahil la kan kite xbergado, xkecil ati sesama sendirik.. tapi nasib la aku jenis xbape nk layan sgt feel kuno tu, sbb aku percaya xkan berpanjangan! pegi mana2 pon mesti mengadap, so be profesional.. dun be childish sgt. hehe 
Aritue time majlis perpisahan n ari last paper, ade sikit buat perjumpaan dan itulah hari terakhir jumpa bdk2 clas kan.. after salam n berlaga2 pipi tue, i see that everyone crying.. untung nye mereka mempunyai air mata!! kenapa tidak aku, keringnye ati aku ek?? actly aku terasa sikit sebak jugak, tetapi xsmpai air mata kuar..  aku xrasa enjoy betol dgn perpisahan tue.. T_T then mlm tue da balik umah baru la terasa sebak dan mcm xcaya yang aku da tinggal kan semua! back to reality skg! bile lalu kt TBS tue rasa mcm 
" eh pas nie aku da xnaik bus dah"  "eh aku da xkan balik kolej setiap weekend"
 mcm2 mule timbul.. 
for my parent..
timekasih mak abah.. sentiasa jadi tulang blakang untuk habiskan blaja! 
timekasih makabah sentiasa bagi duit blanje dan mungkin membuatkan makabah ikat perot demi adik.. 
now adik da abis, insyaallah xpenah lupekan :')
 Pada cik tunang khas nye.. thankz a lot dear! :')
3taun sentiasa dgn syg bagi sepott everyting bile kite dlm susah, xpenah jemu tolong tadah telinga wlopon kene maki disebabkan kite stress, xpenah jemu tadah telinga even kite tgh bebel.. oohh btw..
 thankz juga suke nyanyi kan kite mlm2 even terpaksa.
thankz sbb tolong angkotkan barang2 kite every sem,
thankz tolong antar dan amikkan setiap weekend bile nk balik. 
thankz tolong belikan lappy! memudahkan kite buat asgment
thankz tolong pos kan ubat time sakit!
thankz bagi duit belanja bile poket kering! hahaha 
dan yang paling penting sanggup jadi penasihat tegar..
thankz for everyting, thankz jadi my bestfrenz 4ever!! :')
(xbanyak sgt thankz, jika nk bandingkan pengorbanan)

untuk gadis2 harokk..
thankz korang menerima aby sebahagian dari rakan sepejuangan! (tepuk tangan)
maafkan kite ye if mulot nie cm puaka..haha kdg2 bile kite gurau mmg kuar ayat2 yang xsepatotnye,
then korang terguris hati tercalar balar yang amat dasyat.. so kite mintak ampun!!
hope kakak2 zawana, mawar, jannah n shima  get better life pas nie k!
memandangkan umur pon da lanjut, sama2 la kite wt keje berfaedah pas nie..haahaa

miss u damn much!! no GHB! no gosip, no haruk, no bangkang!
kuim must be alone! hahaa







No comments: