Wednesday 2 October 2013

Honeymoon?? where??when??

As salam. wahh 
Entry kalinie mcm nk gempak sikit!! huahua nmpak sgt da gatall segala alam kan.. 
where? when??
Location BALI
Date : 24-27 Disember 2013
Nampak x? wedding 20,21,22 disember. Lepas je kenduri kiteorg terus cabotttt, nmpak sgt la nk lari dari mengemas! huahuahua

Masih igt KATERING IZZAH?? yesss katering nie la bagi aku free honeymoon!!!!! kat mana?? ok, dieorg bagi pilihan PHUKET or BALI.. so kami decide Bali sbb currency kt sana xmahal banding PHUKET. so, boleh la jadi jutawan seketika..ngeh3
Lagipun lebih mudah utk dptkan makanan HALAL, itu paling penting okey!
actly, perancangan honeymon nie sebenarnye lebih awal dibuat berbanding persiapan kahwin..Rasenye bln 6 aritue kot.. see gatalkan hahhaa
 pada mule nye xjangka pon nk ke Bali, kami hanya niat nk pegi dlm Malaysia dulu, siap da calling2 lagi resort yang ade..nasib xbuat bokingkan.. Dah tuptup Air asia n Mas tgh buat promo, ape lagi cik tunang terus boking tanpa berfikir! katanye rezki.. hahhaa 



Pihak katering izzah bagi pilihan hotel2 yng ade kt sana, if nak upgrade pon boleh. So kami usha2 ade la dekat 4hari jgk rasenye, iyela nak belek hotel2 satu persatukan, nk tgk jgk locatiOn die strategik atau x.. so after 4days tue kami pon decide nk upgrade hotel **** Dan cik tunang pilih 
BEST WESTERN KUTA VILLA, katenye nk ade pool dlm villa, ok hamik la zam oiii... Aku nie ngekor je...hehe 


Lepas kami decide flight n hotel barulah kami buat pembayaran.. Actly untuk yg free honeymon nie 3hari 2 mlm je, tp kami tepaksa tambah satu mlm lagi dan jadi 4hari 3mlm sbb flight mas murah time balik tue.. Dan Aku rasa xlengkap kalo xde caj tambahan kan, jadi kami kene byr lebih sikit sbb pilih date public holiday T_T 
Pak supirnya juga udah di boking hehe 
supir nie jgk hasil pencarian aku didalam bloger2 haha ramai juga rekemen kan supir nie, lagipun die muslim senang la sikit kan.. if masih tercari2 supir utk ke bali boleh search di FB 'YANTO BALI'. BTW supir nie murah dari yg lain betul, aku xtipu Jah! untuk sehari die amik 350ribu rupee je! kalo supir lain jgn harap la wehh!!! aku serve n mintak kurang pon dieorg xmau! sbb die tau kite warga asing kan! yang si supir aku nie siap boleh NEGO harga lagi tau.. makna nye if kite gune perkhidmatan die kurang dari 12jam  die boleh murah kan lagi. X mcm supir lain 350ribu 10jam shj, kalo nk tmbah jam, ofcoz ade bayarannye lagi!!!
teringi juga aku nk compare kan antara bali dan bandung.. supir di BALI mmg jauh murah dari di BANDUNG. walopon aku belom ke Bali, tp hasil dari pencarian aku mmg jauh murah. bloger2 lain juga turut befikiran begitu. korang bygkan, aritue aku ke Bandung sehari sahaja 9am-10pm dkt rm100 lebih- rm130 xsilap.. Berbanding di Bali hanya rm 97 (12jam++)..
so kesimpulannye sebelom kite nk travel, beter serve2 kaw2 punye takot menyesal dikemudian hari..

Duit rupee nya juga udah di tukar deh! ok nk citer pasal duit plak kan, aku baru ingat! skg nie duit RM kite tersangat la jato, so masa nie la korang2 yang nk g indon next month next week, or next year ke ley la pegi tukar laju2 k.. Mcm aku n cik tunang minggu lepas baru je g tukar dekat Masjid india kl, rate dlm rm997.50, ko boleh dpt 3juta 500ribu..ini pling murah tau!! sbb tempat lain mustahil ko akan dpt semurah ini! murah xmurah janji dpt la jugak kurang beringgit kan. 

Sebelom tu jgk, aku serve2 kt blog mana tau kan info2 pasal tukar2 duit nie, Alhamdulillah dpt.. Rata2 ckp  Masjid india, Jalan Tar &  Ampang Park adalah tempat paling murah.. so minggu lepas tue, kami mmg kene ke Jakel masjid india utk cari attire wedding, da alang2 tue kiteorg tukarkan skali separuh duit blanje kat sana.. btw kt sana ade lebih kurang 4 kedai tukar matawang, so bijak lah dlm berbicara dan mengira ye.. hehe sbb lain kedai,lain harga! pilihan ditangan anda!

Hah jap!!!!untuk korang yg kaki jalan tue, Agoda adalah pilihan terbaik aku rasa! sbb nye senang nk search hotel, sbb die da siap2 asingkan rate, price, place, fasiliti n semua la..aku pon baru tau bende nie, mudah sangat nk dpt info ^_^

so setel bab honeymon!! so tggu ye aku akan update plak entry Bali, myb ade info2 bergune utk uollzz nanti kan..