Sunday 18 November 2012

kezaliman yang tiada noktah

as salam...

alhamdullilah diri nie msih bernyawa di bumi yg tenang, ye sgt tenang berbanding di gaza ketika ini :(
tergerak dihati nk menulis ttg kezaliman di Gaza. melihat mayat2 dan mangsa2 yg terkoban dan ade jugak hancur kaki, tersiat kulit, dan isi badan terkeluar hangus dimamah api  disebbkan terkena serpihan peluru dan bom, xdpt aku bygkan bertapa perit penderitaan dieorg.. bertapa leka dan alpa nye aku disini ya allah.. Semoga ia terus membangkitkan aku dari ke alpaan terhadap mu
 aku mengharapkan keampunan darimu
 Ya Allah..


disaat aku lena dikatil yg empuk
disaat itu mereka berperang  bermatian disana
 disaat aku mewah dengan semuanya harta dunia, 
sedangkan mereka hanya mewah dengan ilmu allah
saat aku ketawa berhibur ketika ini
mereka pula menangis dan berlari selamatkan diri
saat aku melupakan mu ya allah
disaat itu mereka tidak henti berdoa padamu
ketika diriku berputu asa
ketika itu mereka tidak pernah putus asa malah teruskan perjuangan
ya allah bertapa hebatnya mereka itu ya allah
erti kesabaran mereka dilihat akur dgn ketetapan ilahi
hujan air yg kini melanda kita
tp tidak mereka..
hanya hujan peluru mghentam bumi 
dan..
hanya darah membanjiri bumi
semoga allah memuliakan mereka di jannah
dan tempatkan yg paling tinggi di sana ..
ya allah kuatkan la hati mereka menanggung penderitaan yg telah sekian lama dan tiada penghujungnya demi pertahankan agamaMu Ya Rabb..


~ walopon xterdaya mengangkat sejata, tapi kita boley b'doa ..semoga allah akn m'pekenankan doa2 yg telah kita sama2 berikan... insyallah, jannah lah tempat mereka.. :(


No comments: