Thursday 15 November 2012

sprottt sprottt

haiii dudeee! hehe

AS SALAM... korang, udah ketiduran keee? mata ku xbisa lelap deh, otak pusing pikirin mcm2..betol x tatabahasa indon aku?? hahaha back 2 normal~~

 aku gagah menaip walopon tgh disengat binatang berbisa c nyamok berbelang nie hah!! dan nie bkn kali pertama aku taip !da kali ke 2 k, sbb lappy wt hal n terpadam scara suke hatinye die, xkesah berkat sikap xputus asa dan demi pembaca setia blog aku... ade ke?? hahaha syokk sendiri ~~ xde ape nk di entry kn tp skdr nk share pada korang yg pemalas nie kn lgpun mudah cepat if korang gune natang nie.. apakah?? japp... kasi upload sikit! jeng~jeng jeng





TARAAAA!!!hebat x?? haha ok bende alah  nie adelah utk spray kt muke ye kawan2! bukan spray nyamuk atau lalat!! function utk  bg kesegaran sikit kt muke xpun utk kekal kn makeup kowang yg da kecapok tueee~  Aku xarif sgt bab2 nie, sbb aku pon baru beli! hihihi so boley la refer kt makcik google yg byk komen n info ye dear...dgn sifat fizikal yg x terlalu besar boley la bwk g mana2 pon, ofcos dlm class jgk..ley la sembur org sebelah yg mata kuyu kn utk bg segar..hehe
Firstly aku tertarik nk beli sbb aku tgh pegang duit byk sgt sbb mrFH baru bg, so kebiasaan akAn aku laburkan la :P  so terjumpa plak natang yg main spray2 nie.. HARGA??jgn risau masih mampu dimiliki oleh setiap insan hanya rm38 shja, boley dpt kt watson! ikutkan aku nk beli brand FIX MAC tp arga nye rm 80++ so mcm xbpe nk mampu lgi, wlopon arga xde la mahalkn nk bandingkan kualiti .. efect nye sgt glowing okey! aku penah pakai mase wt fotoshot, MUA tue seborkan kt muke sgt glowingg! dan makeup kekal lama..xcaya?? g beliii kalo xpuas atii...  ngaa~~
Actly byk skg nie brand yg kuarkan produk spray2 kt muke nie, sbb lebih cepat, xpyh kowang penat2 dok tonyoh kt muka krim bagai :) dgn satu jari shj picit da tersemburrr...hehe masa nk beli nie jenuh jgk pujuk mr FH suruh tulun bwk kn ! siap promote dekat die pozitif effect, laki boley pakai la, muke dpt vitamin la, boley jadi segar, muke berseri laa,  nk dptkan punye pasal ..hehe then nxt week tue terus g cari, akhirrnya aku dpt!! hahaha
 Dengan  gelojoh tanpa menyempat smpai umah mr FH jdi bahan kajian aku, masuk je dlm kete selongkar beg watson,xsabar da nk tgk ape jadi ,then aku pon terus spray kt muke diee! ..so tye la die jadi ape? best x? die ckp best sgt!! best syg!  mcm sembur air paip kt muka! -,- dan until now die dok perli aku je... then ckp ' syg bek amik air miniral satu baldi siram kt muke abg' ermmm =___='
Tapi xkesah la..janji aku da beli, skg nie ketagih sembur, setiap masa walhal kt umah je pun aku nk spray kt muke! hihihi
 KOMEN: so far pkai produk AVENE nie mmg cm biasa pon, xde la segar mana ..myb tgk pada kulit kot, muke aku xde la wat hal pon bile panas, tp ketagih nk sembur, beli je la.. AVENE nie sesuai sgttttt utk mereka2 yg kulit muke sensetip ngn keadaan panas, yg sllu muke jdi merah2.. xlupe jgk utk kulit yg cepat keringg nk lagi yg dok lam ekon tue!! hah~~kasi semburr la setiap masa :D



 ok gmba kt atas nie brand MAC punye spray.. aku penah try sgt memuaskan , glowing dan sesuai la bg kowang yg sllu tempek muke ngn makeup :)  rm80++ kalo xsalah..botol die agak besar jgk..

yg nie pulak target aku yg seterusnyeeee.. sbb aku da try avene mcm xbape best, so tukar selere lerr pulak..yg terpaut nye ngn alah nie sbb ade vitamin c! so xperlu risau kalo korang xmkn limau mcm aku k, spray je bende nie da cukup vitamin c ! haha  rata2 aku baca komen kt tenet, ramai ckp bau lemon die best sgt lembut ,ley pkai b4 n after makeup.. nk info rerajin google la dear.. :) rm45 only..

~ANTARA akan aku bg perhatian bile beli produk2 cantik nie adalah kandungan nyee.. aku akan pastikan vitamin ada! sbb mmg penting utk kulit...  dan xsalah beli utk cuba dulu, sbb mmg sifat aku yg suke cube2, kalo ok, kekalkan, kalo xok ? sedekah dlm tong.. xpun longgok lam almariii..hehe

sape penah tgk citer awan dania??? scha alyahya yg blakon tue?? hah ~ semua sbb citer tue k!! aku nmpak die pkai sprot2 kt muke, so agk teruja dn kuno la time tue. xpenah tgk lagi kn,tertanya2 produk apekah itu kan..mcm mahal je? biasa la kalo retis pakai mesti le arga pon cecah ratusan kn.. so xlama citer tue kuar, al kisahnye ramai kwn aku yg tye, bende ape yg scha pakai dlm citer tue.. aku  agak tekejot bkn ape, rupenye ramai yg tgk crita tue! heee. Pastu xlama lepas tue aku dpt fotoshoot dan ade MUA tue spray kt muke aku, hah~ sejak tue baru tau! rupenye MAC pon ada.. dn lepas dri tue.. byk plak brand lain yg kuar..  tp yg sahih nya xtau brand ape yg stat kuar dulu ~~
igt mahal sgt, tp xdela mahal cecah ratusan tp stkat puluhan je, masih lagi korang yg student utk dptkan.
alangkah bagos jgk kalo produk cmnie masuk skali dlm list diskaun kad mahasiswa xpun baucer yg rm200 tue! hahaa  ade yg bran x nk ketengahkan cadangan nie kt PM ?? Hihihi

k la, smpai c 2 je la ye.. thankz sudi waste your time baca entry kali nie, tp kalo menambah kn info utk kowang bagos la..dpt ke??  :P








No comments: